När tankarna tynger…

Jag måste lära mig fotografera mina verk bättre!
Naturligt ljus ska det vara, gärna lite molnigt på himmelen också, men det är inte alla dagar det perfekta ljuset kommer in i optiken ändå och det blir blänk och speglingar i tavlan. Egentligen blir det perfekta bilder, för jag älskar att måla och återge olika ljuseffekter! Problemet är att just när jag ska fotografera mina tavlor så är det inte för att jag vill måla av dem en gång till…

Bekymren blir allt mer allvarliga! Jag planerar att söka till Liljevalchs vårsalong 2020, sista anmälningsdagen är onsdag 18 september 2019, klockan 13.00!
Jag ska be om professionell hjälp med fotograferandet till denna ansökan, man kan tillåta sig tyngas ned av många olika tankar, men mycket går att påverka och många gånger kan man be om råd och hjälp. I detta fallet tar jag in hjälp av en expert, och passar på att be om några tips!

Tavlan nedan är ett porträtt av min pappas händer, händer som har arbetat hårt hela livet. Sättet att luta pannan i händerna är karakteristiskt för honom när han sitter i djupa tankar.
Den hör till min serie ”Sånt som händer…”

Sånt som händer- Utmattad

Tankar/Thoughts
olja på linne 30×30 cm
3.000 svenska kronor / 300 Euro

Lämna en kommentar