I Roslagens famn… Eller är det hästarnas?

Jag har precis hängt ner min utställning och jag har läst med glädje igenom min lilla gästbok som jag lämnade kvar efter vernissagen den 13 maj.
Det var en liten utställning men mycket uppskattad och med fin kritik som värmde själen.

Utställningen kallade jag ”Roslagsporträtt”  och tanken var att jag ville avspegla dagens Roslagen och en av många saker man tänker på när man nämner Roslagen i dag är hästar. Stora, kärleksfulla, starka djur som låter oss tämja och tygla dem. Förut främst som bruksdjur, nu mest för nöje. Men man kan ha häst som arbetskamrat även i dag, Jeppe som stått modell för mig är vaktmästare på ridskolan i Rimbo, ett ovanligt och privilegierat yrke i en värld som annars andas ”fritid”.

FullSizeRender_4
”I hästarnas famn”
81 x 65 cm
Pris 5.500

 

Kommentera

