I sömnen är man fri

 

Min son- mitt ensambarn- mitt kärleksbarn!

Tänk att en sån liten filur på exakt 0,5 meter och med en vikt på 4035 gram kan lämna sådana djupa avtryck i ett hjärta!
Men också kroppen- för fler barn kan jag inte få.

Han blev direkt det absolut mest värdefulla i mitt liv- nu är han sju år och han är aktiv och påhittig vilket har gjort att resorna till akuten blivit många!
Den mörka våndan jag känner i själen när han är ledsen, smärtan jag känner i min kropp när han gör sig illa…

…att få barn är det mest fruktansvärda jag hittills varit med om- men aldrig, aldrig att jag vill ha det ogjort!

Han grubblar mycket- över stort som smått.
Skulle han önska sig en guldhamster eller en radiostyrd traktor i födelsedagspresent?
Börjar det inte bli dags för sjösättning snart?
Vilken tröja ska han välja i dag?

bild
”Kärleksbarn”
Mått 46 x 38, olja på linne

Tänk så skönt att få sova, drömma sig bort och lämna alla bekymmer för en stund.

…och till er som undrar- han fick hämta en liten Ludde på födelsedagen!

 

 

Kommentera

