En liten filosof…

 IMG_5863

…med fötterna i en vattenpöl… Sådan är han- mitt livs kärlek- han, vars värde jag sätter högst av allt! Ett sommarkvällsminne från Norrtäljeviken…

I torsdags förra veckan fick jag en inbjudan att som medlem i Roslagens konstnärsgille delta med en- max två tavlor med måtten 50 x 50 cm.
Jag som inte är så produktiv av mig fick lite beslutsångest- ska jag vara med? Vad kan jag visa upp?  Känslan av snålhet dök upp- jag ska ju delta i konstrundan i augusti också…

…sedan kom nästa tanke- jag målar ju både för mig själv och andra- Tänk om jag lyckas beröra någon!

Självklart ska jag delta!

Sagt och gjort- jag ordnade upphängning på baksidan och lämnade således in ”En pöl vid havets kant”  på Posthusgatan 2 i går eftermiddag. I dag vet jag att de hänger och i morgon 16.00 öppnas det upp för vernissage! SPÄNNANDE!!!

Vem vet- kanske vågar jag mig dit själv?

Kommentera

